1. The Learning Process a. Learning is a relatively permanent change in behavior that is caused by experience. 1) Instead of direct experience, the learner can learn vicariously by observing events that affect others. 2) We can learn without even really trying—just observing brand names on shelves. This casual, unintentional acquisition of knowledge is called incidental learning . a) Learning is an ongoing process. Our world of knowledge is constantly being revised as we are exposed to new stimuli and receive ongoing feedback. i. The concept of learning covers a lot of ground, ranging from a consumer’s simple association between a stimulus such as a product logo and a response to a complex series of cognitive activities. 2. Behavioral Learn...
6/30/2017 Hôm nay là hạn cuối cùng nộp bài cuối kì môn Kinh tế quốc tế nhưng đến chiều nay mình mới ngồi bắt đầu viết. Trong lúc ngồi viết thì Bree - con mèo nó cào cửa đòi vào. Mình bố thí một chút tình cảm cho con mèo nên cho nó vào. Sáng nay mình có lịch hẹn đi làm tooth cleaning. Đây là lần thứ 2 của mình ở Mỹ. Lúc ở Việt Nam tầm khoảng hơn 1 năm một lần mình đi khám răng và lấy cao răng nhưng nha sĩ không tồi tệ như bên này. Cảm giác lên nằm lên ghế há miệng ra để người ta làm đủ thứ trong răng. Eo ơi... Hôm nay 6/30/2017 là kỉ niệm 155 năm ngày Victor Hugo hoàn thành nốt chương cuối cùng của Những người khốn khổ. Mình không rõ là mình thích Những người khốn khổ từ tiểu thuyết hay từ nhạc kịch. Những người khốn khổ trở thành một trong những tác phẩm nhạc kịch nổi tiếng nhất của sân khấu kịch West End London. Năm 2010 West End tổ chức kỉ niệm 25 năm nhạc kịch Những người khốn khổ ở O2 với dàn diễn viên tuyệt vời nhất với thế hệ mình. Thế hệ trước mình họ sẽ...
1. Personality a. Personality refers to a person’s unique psychological makeup and how it consistently influences the way a person responds to his or her environment. 1) There has been debate about whether personality changes with situations and circumstances. a) Do people appear to act consistently? Research results are mixed. 2) Even though inconsistencies have been found in personality research, it still continues to be included in marketing strategies. 3) Personality dimensions are usually employed in concert with a person’s choices of leisure activities, political outlook, aesthetic tastes, and other individual fac...
Nhận xét
Đăng nhận xét